Minggu, 25 September 2016

Kumpulan Contoh Surat Lamaran Kerja 2016

Mungkin itulah sebabnya beberapa Tip-Tip serta contoh-contoh langkah-langkah yang saya berikan mungkin berguna. Untuk maklumat lanjut hanya untuk merasa bagaimana untuk membuat surat iringan untuk maklumat kekosongan jawatan yang boleh diperolehi daripada kerja-kerja pengiklanan Contoh Surat Lamaran Kerja bahasa Inggris, Surat khabar, radio berita, pengumuman Jabatan Buruh, maklumat pekerja atau kawan-kawan, dan Media lain.

Biasanya, Surat lamaran tidak lagi menggunakan huruf nombor. Untuk lampiran ini adalah masih bertulis, tetapi tidak Surat Lamaran Kerja dipendekkan. Sila lihat contoh surat lamaran kerja di sini. Sangat senang jika saya diberi peluang untuk bertemu dan berbincang mengenai keperluan dan sasaran untuk mencapai Syarikat anda, serta sumbangan yang saya boleh berikan untuk mencapai matlamat.



Jl. Metro Pondok Indah 45
Jakarta Selatan 15776
(021) 5687795

25 Mei 2015

Yth;
Kepala Bagian Sumber Daya Manusia
PT. Daya Guna Fertilizer
Jl. Ciputat Raya 16 A
Ciputat
Tangerang 15774

Dengan hormat,

Bersama ini saya kirimkan surat lamaran beserta curriculum vitae sebagai tanggapan atas iklan Anda di harian Kompas, hari Sabtu 21 Mei 2015.

Saya telah mempunyai pengalaman selama lima tahun menjadi manajer pemasaran produk kosmetik dan perawatan rambut di PT. Surya Ayu Cosmetic, Jakarta. Dalam posisi tersebut saya bertanggung jawab atas penjualan di wilayah Jakarta, Tangerang, Bekasi, Bogor dan Cilegon.

Saya menyadari bahwa surat lamaran maupun curriculum vitae yang saya kirimkan ini tidak dapat menjelaskan kualifikasi saya secara mendalam. Oleh karena itu, saya sangat mengharapkan adanya suatu kesempatan wawancara, dimana saya dapat menjelaskan bagaimana potensi dalam diri saya dan pelayanan yang akan saya berikan akan menjadi asset yang berharga bagi PT. Daya Guna Fertilizer.


Hormat saya,


Nadya Faizzatia

Berdasarkan maklumat laman web Surat Lamaran Kerja mengkhususkan PT. Indobahana teknologi yang Syarikat anda sedang mencari calon-calon Siswazah yang segar. Sebagai keperluan jawatan anda menawarkan, kelayakan yang saya ada mengikut keperluan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar